niedziela, 31 lipca 2011

Kolektor Odra

Witam! Tak jak obiecywałem wcześniej, oto fotki z mojej wyprawy na kolektor Odra. Kolektor Odra jest głównym kolektorem zbiorczym Wrocławia, co oznacza że zbiera ścieki ze wszystkich innych kolektorów i przesyła na oczyszczalnię ścieków Janówek. Nie jest jednak największym kolektorem, ma wymiary 3x3,5 metra. Odra jest kanałem o przekroju dzwonowym zbudowanym z betonu. Przebiega przez Kozanów i Maślice.

Studzienka przez którą wszedłem. Klamry w stanie znośnym.

Tak wygląda kolektor widziany ze studzienki. Jak widać schodzi się najpierw na półkę, a dopiero z niej po klamrach do właściwego kanału.

Poręcze zabezpieczające, w tle kanał kolektora.


rzut oka na lustro wody...

a oto kolektor!

 Jest naprawdę ogromny. Bez pontonu ani rusz.
 Płyną tędy kupy z całego Wrocławia.

Zejście do tego kolektora będzie niezapomnianym przeżyciem dla każdego kanalarza...

Kiedyś się nim przepłynę!

Jak można zobaczyć w tle, ze ścian i sufitu łuszczy się farba. Myślałem że nasze MPWiK zajmie się chociaż głównym kolektorem, skoro nic nie robi przy innych. Ale jak widać, wszędzie to samo niedbalstwo!

Tak komora wygląda z góry.

A oto kolejna komora, już na maślicach, Worki z piaskiem były w czasie powodzi układane na kratkach aby woda z kolektora nie zalała działek. A dlaczego kraty a nie klapy? Bo okoliczni złomiarze wynosili klapy na złom, więc MPWiK wspawało na stałe kraty. Na szczęście nie wszystkie trzymają się jak należy...

Dzięki czemu mogę wam pokazać komorę od wewnątrz. Jak widać podzielona jest na dwie części.

Na razie to tyle. Następny wpis  będzie dopiero jak poprawi się pogoda. Do zobaczenia! Kla-pa!

1 komentarz:

  1. Mieszkam od sierpnia 2011 na Maślicach-Wrocław i tu natknąłem się na ciekawy podziemny obiekt który może Was zainteresuje.....
    Teraz zimą -02.2012 gdy nie ma liści widoczność jest całkiem niezła i można robić zdjęcia tych konstrukcji ziemno=betonowo=ceglanych obecnie porośniętych krzewami=drzewami........
    Miejscowi nazywają to bunkry... ,ale ja widzę,że to bardziej podpada pod waszą podziemną specjalizację.
    Mogę podesłać fotkę...

    Podaję namiar:
    669270850
    i azp@g.pl

    OdpowiedzUsuń