środa, 17 września 2014

Kolektor Północny po raz drugi


Witam. Nadrabiania zaległości ciąg dalszy. Dzisiaj pokażę Wam kolektor Północny. Kolektor Północny jest to betonowy kanał o przekroju kołowym i średnicy 2,5 m. (po renowacji 2 m.). Bieg właściwego kolektora zaczyna się w komorze na skrzyżowaniu Jedności narodowej i Żeromskiego, do której wpada kanał spod ul. Damrota. Następnie pod torowiskiem stacji Wrocław Nadodrze wpada do niego kolektor będący przedłużeniem kol. Nowowiejska i tam zaczyna swój bieg jako 2,5 metrowa rura.

 Zdjęcia z placu budowy, pokazane w poprzednich wpisach.













Prace przeprowadzała firma ZISBD z Wrocławia. Dzięki uprzejmości jej pracowników pozwolono mi zejść do środka.



 Widok w stronę komory, w której odbywały się prace
 Poszedłem najpierw w stronę mostu Trzebnickiego, aby zrobić zdjęcia pomp, znajdujących się przy tamie, oddzielającej suchy odcinek od czynnego.

Gdy dotarłem do tej studzienki, pracownicy zaczęli mnie wołać. Okazało się że pompy nie nadążały z pompowaniem ścieków i tama groziła przelaniem. Niezbyt miła perspektywa... Zebrałem sprzęt i jak najszybciej zacząłem uciekać w kierunku wyjścia.
Po dotarciu na miejsce dowiedziałem się szczegółów.  Jedna z pomp uległa awarii i wymieniono ją na inną dużo słabszą. W nowej konfiguracji pompy radziły sobie dużo gorzej.

Aby nie narażać siebie i pracowników, udałem się w stronę mostu Osobowickiego.

 Cały odcinek był już zrobiony

 Zakręt i studzienka


 Widok do góry
 Po minięciu studzienki zaczęło przybywać scieków na dnie kanału-zbliżaliśmy się do drugiej tamy.


 A oto i ona
 Kawałek za nią był wylot bypassu, niestety niewidoczny
Gdy stałem przy tamie, podszedł do mnie jeden z pracowników i poprosił, abym dla własnego bezpieczeństwa opuścił kanał, gdyż tama może w każdej chwili puścić, a wtedy spłukało by nas do przepompowni. Chcąc nie chcąc wyszedłem na powierzchnię...

 ...i poszedłem zorentować się w sytuacji na miejscu. Nie wyglądało to za ciekawie...
 Zaledwie kilka centymetrów dzieliło koronę tamy od ścieków. Ale na razie pompy się wyrabiały. Jak się okozało-aż do końca pracy.
 Wir powodowany przez pompę-daję pojęcie o jej mocy.
 A tka wygląda przelanie ścieków przez tame po wyłączeniu pomp-nie chciałbym być w środku.

Ścieki płyną suchym do niedawna kanałem.

Na koniec chciałbym podziękować pracownikom firmy ZISBD za pomoc w napisaniu niniejszej relacji. Mam nadzieję że będzie mi dane jeszcze z nimi współpracować.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz